در رسانه | آموزش‌های به موقع به گروه‌های هدف برای پیشگیری از خودکشی حائز اهمیت است

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: مسئله بسیار مهم بحث آموزش‌های به موقع به گروه‌های هدف برای پیشگیری از خودکشی است؛ از جمله مدیریت کنترل خشم، مهارت‌های حل مسئله، تاب‌آوری اجتماعی، شیوه‌های مقابله با خشونت‌های خانگی، روش‌های افزایش نشاط اجتماعی و روش‌های صحیح مواجه با افراد پرخطر و در معرض خودکشی که جزو برنامه‌ها و سرفصل‌های آموزشی محسوب و در حال انجام هستند.

حامد رضایی امروز ۲۰ شهریور در همایش پیشگیری از خودکشی که همزمان با روز جهانی پیشگیری از خودکشی با شعار «همه ما نقشی در پیشگیری از خودکشی داریم»  در محل سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان برگزار شد، با اظهار اینکه از جمله محوری‌ترین امورات و مباحثی که سازمان بهزیستی کشور درباره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در برنامه‌های خود لحاظ و پیگیری می‌کند، بحث پیشگیری از خودکشی است، افزود: هر تلاش و یا فعالیتی که از سوی سازمان‌های دولتی، نهادها، سمن‌ها و سایر ارگان‌های مرتبط در زمینه آسیب‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد اغلب در رابطه با کاهش و یا کنترل آسیب‌های اجتماعی موجود هستند.

رضایی در خصوص برگزاری طرح پیشگیری از خودکشی از سوی بهزیستی استان تصریح کرد: این طرح در چهار شهرستان (گرمی، پارس‌آباد، اردبیل و مشگین‌شهر) و در هشت محله در حال انجام و پیگیری است که با استفاده از گروه‌های مردمی درصدد هستیم در زمینه کاهش آسیب‌ها مؤثر واقع شویم.

وی ادامه داد: مسئله بسیار مهم در همین راستا بحث آموزش‌های به موقع به گروه‌های هدف برای پیشگیری از خودکشی است؛ از جمله مدیریت کنترل خشم، مهارت‌های حل مسئله، تاب‌آوری اجتماعی، شیوه‌های مقابله با خشونت‌های خانگی، روش‌های افزایش نشاط اجتماعی و روش‌های صحیح مواجه با افراد پرخطر و در معرض خودکشی که جزو برنامه‌ها و سرفصل‌های آموزرشی محسوب و در حال انجام هستند.

رضایی تأکید کرد: علاوه بر طرح‌هایی که بهزیستی استان پیگیر آن است و برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری اردبیل بحث حمایت‌های مالی را از برنامه‌های بهزیستی را انجام می‌دهد و دیگر نهادهای حمایتگر که یار و یاور ما بوده و در بالا بردن سطح کیفی خدمات نقش ارزنده‌ای دارند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: یکی از موضوعات مهم و حائز اهمیت این است که بتوانیم اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع و کافی به گروه‌های هدف و آحاد مردم داشته باشیم تا در مواجهه با افکار خودکشی و سایر موارد به مراجع امن و مورد تأیید سازمان مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند.

وی افزود: تعداد ۲۸ هزار نفر از مردم استان از ظرفیت خط تلفنی صدای مشاوره و مشاوره‌های امن و رایگان بهزیستی استان بهره‌مند شده‌اند که این خدمات هر روزه از ساعت ۸ تا ۲۴ شب ادامه دارد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: در کنار خط تلفنی ۱۴۸۰ صدای مشاور خط تلفنی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی هم به‌صورت ۲۴ ساعته در اختیار مردم بوده و در خدمات‌دهی به‌ویژه پیشگیری از خودکشی و سایر مسائل اجتماعی همراه و پشتیبان برنامه‌های سازمان است.

کد خبر 116885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد